دانلود پایان نامه روانشناسی بررسی رابطه ي بين سبك رهبري مديران و جو مدرسه با اثربخشي مدارس متوسطه

آموزش کامل پایان نامه نویسی مخصوص مقطع کارشناسی ارشد

دانلود متن کامل پایان نامه - همه رشته ها -


دانلود متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی

عنوان کامل پایان نامه : رابطه ی بین سبک رهبری مديران ، جو مدرسه و اثر بخشی مدارس متوسطه شهر اقلید 

تعیین سبک رهبری

در ابتدا باید بین رفتار رهبری و سبک رهبری تفاوت قائل شد، رفتار رهبری عبارتست از اقدامات مشخصی که رهبر در جهت دادن و هماهنگ کردن کاری اعضای گروه به کار می برد این اقدامات عبارتند از تعیین روابط کار ، تشویق و یا انتقاد کردن اعضای گروه به کار می برد این اقدامات عبارتند از تعیین روابط کار ، تشویق ویا انتقاد کردن از اعضای گروه و نشان دادن توجه به رفاه و احساسات آنها، از سوی دیگر سبک عبارتست از زیر بنای ساختار نیاز فرد که رفتار او را در وضعیت های مختلف برمی انگیزاند، بنابراین سبک رهبری به مداومت هدفها و نیازها در وضعیت های مختلف توجه دارد رفتار رهبر از وضعیتی دیگر تغییر می کند در حالی که ساختار نیاز که انگیزه رفتارهاست ثبات و مداومت دارد.(پورآمن،1381).

اکنون باور این است که سبک رهبری ناشی از شخصیت دیرپا و نسبتاً ثابت فرد است و سبک تابعی است از سلسله مراتب انگیزش هر کس ، به بیان دیگر برخی از مدیران رضایت عمده خود را از روابط شخصی خوب با دیگران به دست می آوردند، در واقع آنها زمانی احساس راحتی می کنند که روابط خوبی با دیگران داشته باشند. عزت نفس آنها تا حدودی زیادی بسته به این است که اطرافیان چه نظری نسبت به آنها ابراز می دارند و چه روابطی با آنها دارند این افراد را رهبران با انگیزش رابطه می نامند. از سوی دیگر شماری از مدیران دارای انگیزش وظیفه هستند . اینان کسانی هستند که رضایت اصلی را از انجام کار بدست می آورند و عزت نفس خود را از دستیابی به هدف حاصل  می کنند و نه از روابط شان با دیگران (پورآمن،1381).

سوالات یا اهداف پایان نامه :

1 . تبيين سهم سبك رهبري مديران و جو مدرسه در پيش بيني اثر بخشي مدارس.

  1. تبيين رابطه بین ابعاد جو مدرسه با اثر بخشي مدارس .
  2. تبيين سهم ابعاد جو مدرسه درپيش بيني اثر بخشي مدارس.

برای دیدن جزئیات بیشتر ، خرید و دانلود آنی فایل متن کامل با فرمت ورد می توانید به لینک زیر مراجعه نمایید:

پایان نامه روانشناسی

لینک متن کامل پایان نامه رشته روانشناسی با عنوان :  رابطه ی بین سبک رهبری مديران ، جو مدرسه و اثر بخشی مدارس متوسطه شهر اقلید